• pamokos
  • Teorija / grojimas / akordai



Atkurta is dsrock.lt

Labai trumpai apie muziką visiškai žaliems:

1. Iš viso yra 12 natų: do do# re re# mi fa fa# sol sol# la la# si
2. Diezas - tai pustoniu aukštesnė nata, žymima "#"
3. Bemolis - tai pustoniu žemesnė nata, žymima "b"
4. do(diezas)=re(bemoliui), re (diezas)=mi(bemoliui) ir t.t.
5. Yra dvi poros, tarp kurių nėra pustonių: mi ir fa, si ir do


Natos penklinėje ir ant gitaros grifo





Natų žymėjimas

Do - C
Re - D
Mi - E
Fa - F
Sol - G
La - A
Si - B arba H

Natos

7 pagrindinės:


C D E F G A B (C) ...
Do re mi fa sol la si (do) ...

Visos 12 natų:

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 (1)
C C# D D# E F F# G G# A A# B (C)
do do# re re# mi fa fa# sol sol# la la# si (do)

Grifo natos

Gitaros grifas su natomis




Natas ant gitaros grifo jums reikia mokėti. Mokinantis pamokas, pateiktas šiame tinklapyje, labai patartina turėti atsispausdinus šį gitaros grifą (viršuje) arba, jei kam nepatinka jis, šį apačioje:

(viršutinė styga [plonoji])
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
E|F |# |G |# |A |# |B |C |# |D |# |E |F |# |G |# |A |# |B |C |
B|C |# |D |# |E |F |# |G |# |A |# |B |C |# |D |# |E |F |# |G |
G|# |A |# |B |C |# |D |# |E |F |# |G |# |A |# |B |C |# |D |# |
D|# |E |F |# |G |# |A |# |B |C |# |D |# |E |F |# |G |# |A |# |
A|# |B |C |# |D |# |E |F |# |G |# |A |# |B |C |# |D |# |E |F |
E|F |# |G |# |A |# |B |C |# |D |# |E |F |# |G |# |A |# |B |C |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
(apatinė styga [storoji])

Keletas būdų, kaip greičiau tai išmokti:

1. Na, jau pagrindines 7 natas visi mokame nuo darželio laikų, o diezus prisiminti galima žinant mažorinės gamos formulę WWHWWWH.
W - whole step, pilnas žingsnis (žingsnis per 2 natas)
H - half step, pusė žingsnio (žingsnis per 1 natą)
Taigi tik 2 natos (E ir B) yra „per vieną žingsnį“, nes jos neturi diezų.
Gitaros tiuningas čia yra E A D G B E, taigi visos stygos taip pat atitinkamai sutampytos.

2. Atkreipkit dėmesį, kad E A D G stygos sutampytos taip, kad ta pati nata būtų gretimoje stygoje nutolusi per 5 ladus.

3. Išmokti C gamą mokinantis ją po 2 stygas. Vienai porai stygų patartina skirti ne mažiau kaip porą dienų. Mokinkitės iki 12 lado, viskas po to kartojasi. Be abejo, viską reikia reguliariai kartoti.

Oktavos
Visi mokame dainelę: Do Re Mi Fa Sol La Si (Do). Jums reikia žinoti, kad paskutinė Do yra nutolusi nuo pirmosios per 1 oktavą. Gitaros grifo atžvilgiu - per 12 žingsnių. Visos natos viena nuo kitos nutolusios per 1 oktavą, vadinamos tuo pačiu vardu. Pavyzdžiui tuščia (t.y. neužspausta) apatinė styga (t.y. storoji) skleidžia natą Mi (t.y E), užspausta dvyliktam lade ta pati styga skleidžia irgi natą Mi, bet toji Mi jau yra nutolusi nuo pirmosios per 1 oktavą. Ketvirta styga (D), užspausta antram lade, taip pat perbraukta išgaus Mi natą, kuri irgi bus nutolusi per 1 oktavą nuo pirmosios Mi.

Oktava yra intervalas tarp dviejų garsų, kurių dažniai skiriasi du kartus. Mes žinome, kad mūsų aptarta šešta (storoji styga E) skleidžia natą Mi, kurios dažnis yra 82.4 Hz, taigi aukštesnioji Mi nata (užspausta 12 lade) skleis 164.8 Hz, o žemesnioji (šį garsą veikiausiai išgauti gali jau bosinė gitara) - 41.2 Hz. Savaime aišku, taip bus, jei gerai suderinsite gitarą (:
Gitaros derinimas
Gitara yra gana jautrus instrumentas ir labai greitai išsiderina dėl temperatūrų pokyčių, jei jūs jos nesaugosit ir mėtysit bet kur, arba grosit negailėdami stygų. Taigi jums teks labai dažnai derinti gitarą.

Gitaros stygos:

• 6ta styga (žemiausia): E (a minor thirteenth below middle C—82.4 Hz)
• 5ta styga: A (a minor tenth below middle C—110 Hz)
• 4ta styga: D (a minor seventh below middle C—146.8 Hz)
• 3ta styga: G (a perfect fourth below middle C—196.0 Hz)
• 2ta styga: B (a minor second below middle C—246.92 Hz)
• 1ta styga (aukščiausia): e (a major third above middle C—329.6 Hz)



Apatinė styga yra pirma styga.
Priešpaskutinë styga yra antra styga.
Ir t.t.
Pirma laisva styga turi skambėti kaip antra, užspausta 5 lade.
Antra laisva styga turi skambėti kaip trečia styga, užspausta 4 lade.
Trečia laisva styga turi skambėti kaip ketvirta styga, užspausta 5 lade.
Ketvirta laisva styga turi skambėti kaip penkta styga, užspausta 5 lade.
Penkta laisva styga turi skambėti kaip šešta styga, užspausta 5 lade.
Patikrinimui galima dar pažiūrėti, ar pirma laisva styga skamba taip kaip šešta laisva styga.
Ps. Laisva styga - tai styga, neužspausta jokiam lade.



Populiariausi gitaros derinimai

Standard Tuning (Standarninis) E A D G B E
Drop D D A D G B E
Drop D down 1/2 žingsnio Db Ab Db Gb Bb Eb
Dvigubas Drop D D A D G B D
Dad-Gad D A D G A D
Atviras D Major D A D F# A D
Atviras A Major A C# E A C# E
Atviras E Major E B E G# B E
Atviras G Major G B D G B D

Žymėjimai

Storoji styga yra žemoji (skleidžia žemą garsą, kaip bosas)
Plonoji styga yra aukštoji (skleidžia aukštą garsą)

Natos:
Kažkodėl visame pasaulyje priimta natas žymėti šiomis raidėmis (neklauskit kodėl...)

Do - C
Re - D
Mi - E
Fa - F
Sol - G
La - A
Si - B arba H

(Tai reikia būtinai mokėti)

Akordai:
Akordai užrašomi įvairiai:

. Am . . . E . . . A . . Dm

e|-----| |-----| |-----| |--1--|
B|--1--| |-----| |--2--| |--3--|
G|--2--| |--1--| |--2--| |--2--|
D|--2--| |--2--| |--2--| |-----|
A|-----| |--2--| |-----| |-----|
E|--X--| |-----| |-----| |--X--|

Am, E, A, Dm - akordų pavadinimai; pradžioje stulpeliu surašyta E A D G B e yra gitaros tiuningas, ty stygos sutampytos taip, kad perbraukus per jas nuo storiausios iki ploniausios stygos girdėtųsi: žemoji Mi, La, Re, Sol, Si bei aukštoji Mi. Kaip jau pastebėjote akordai vaizduojami "apverstai" e yra ploniausia styga ("tipo" apačioje) , E yra storiausia (arčiau tavo galvos). X - šiuo ženklu pažymėtos stygos nereikia kliudyti, o stengtis per ją nebraukti arba braukiant ja liesti pirštu, kad nesigirdėtų. Skaičiais 1, 2, 3 ... yra sužymėti ladai, kuriuose reikia užspausti stygas.

Am [X02210]
E [022100]
A [002220]
Dm [X00231]

Čia sužymėti tie patys akordai eilute.
Tabulatūra
Internete yra daugybė įvairių gitaros akordų ir tabulatūrų (gitaros natos). Tam kad būtų palengvintas visas natų rašymas ir nereiktų jų rašyt penklinėje, kas labai viską apsunkintų, yra sugalvoti tam tikri sutartiniai ženklai.

Natų žymėjimas
Do - C
Re - D
Mi - E
Fa - F
Sol - G
La - A
Si - H arba B (nėra jokio skirtumo, kai kur žymima H ,o kai kur B)

Visa tai jums anksčiau ar vėliau, bet visvien reikės išmokti mintinai. Iš pradžių galite per daug nesukti sau galvos, nes to reikės vėliau.

Kaip užrašomos natos, melodija?
Tam kad nereikėtų gitaros natų rašyti penklinėje (jei nežinote kas yra penklinė, paklauskite mamos), jos užrašomos tabulatūra:

e----------------------------------------
B--------------1-------------------------
G--------------2-------------------------
D-----0--2--3----------------------------
A--3-------------------------------------
E----------------------------------------

Kaip tai suprasti?
Tai yra tabulatūra - Gitaros natų žymėjimo būdas.
Kiekviena linija - tai gitaros styga.
Viršutinė linija(e) tabulatūroje - tai apatinė styga ant gitaros.
Antra linija(B) tabulatūroje - tai antra styga nuo apačios gitaroje.
Trečia linija tabulatūroje - tai trečia styga nuo apačios gitaroje.
Ir taip toliau...
Ką žymi raidės? Kiek viena styga jos neužspaudus turi savo natą. Tos raidės prieš linijas ir žymi tos stygos natą.
Ką žymi skaičiai? Ant gitaros pagalio (grifo), yra daug skirsnių (susirask juos 🙂 ).Vienas skirsnis (bet kuris) yra vadinamas - ladu. Kiekvienas skaičius žymi, kuriame lade reikia užspausti pirštu stygą(tą stygą ant kurios yra skaičius). Jei skaičius yra 0, tai stygą reikia užgauti jos neužspaudus niekur. Ir taip pat su kiekvienu skaičiu. Groti reikia iš kairės į dešinę. Apibendrinam šią makalynę:
* Pirštu užgauti reikia stygą, ant kurios yra parašytas skaičius.
* Koks skaičius parašytas ant linijos, tokiame lade reikia užspausti kairės rankos pirštu.
* Groti reikia skaičius iš kairės į dešinę. Iš pradžių 3 po to 0 po to 2 ir t.t.

Pavyzdys
1 nata: dešinės rankos pirštu užgauname antrą nuo viršaus stygą, kuri turi būti užspausta trečiame lade.
2 nata: užgauname trečią nuo viršaus stygą jos neužspaudę, nes parašytas 0
3 nata: užgauname trečią stygą nuo viršaus 2-ame lade
4 nata: užgauname trečią stygą nuo viršaus 3-ame lade
5 nata: užgauname (kabiname iš apačios) dvi stygas vienu metu, nes skaičiai 1 ir 2 yra užrašyti viename stulpelyje. Trečią stygą nuo apačios užspaudžiame 2-ame lade, o antrą stygą nuo apačios 1-ame lade Ir taip toliau...
Grojimo technikos - Bend, pull off, hammer on, slide
Taigi penkios pagrindinės technikos kurios papildo grojimą, jį paįvairina:
1. Hammer on (prikalimas, smūgiavimas)
2. Pull off (atleidimas)
3. Slide (slydimas)
4. Bend (įtempimas)
5. Vibrato (vibravimas)

1. Hammer on
|----------------------
|----------------------
|-----5h7--------------
|----------------------
|----------------------
|----------------------
Tai reikia groti taip:
Laikai užspaudęs 5 ladą ir užgauni stygą. Tada vidury skambėjimo su kitu pirštu "smūgiuoji" į 7-tą ladą neatleidęs piršto 5-ame lade. Tačiau po smūgio pirštą ir palik užspaudus 7-ame lade.
Nepamirškite jog dar gali būti tabulatūroje nulis. Tai atrodytų taip:
|----------------------
|----------------------
|-----0h2--------------
|----------------------
|----------------------
|----------------------
Iš esmės tai tas pats. Tik stygą reikia užgauti laisvą, o tada užspausti įpusėjus skambesiui 2-ame lade.

2. Pull off
|----------------------
|----------------------
|-----7p5--------------
|----------------------
|----------------------
|----------------------
Tai reikia groti taip.
Su vienu pirštu užspaudi stygą 5-ame lade ,su kitu 7-ame lade vienu metu. Tada užgauni stygą ir vidury skambėjimo atleidi tą pirštą kuris užspaudęs 7-tą ladą, atleidinėdamas pirštą dar užgauk truputį stygą, kad būtų stipresnis garsas. Tačiau palieki užspaustą 5-tą ladą.

1-2. Hammer on ir pull off sujungimas.
|----------------------
|----------------------
|-----5h7p5------------
|----------------------
|----------------------
|----------------------
Tai reikia groti taip:
Užspaudi stygą 5-ame lade tada truputį suskambėjus stygai smūgiuoji į 7-tą ladą ir greit vėl atleidi.

3. Slide
|----------------------
|----------------------
|-----5s7--------------
|----------------------
|----------------------
|----------------------
Tai reikia groti taip:
Užgauni stygą ,kuri užspausta 5-ame lade, ir su tuo pačiu pirštu neatleidęs stygos brauki pirštą iki 7-to lado.

4. Bend
Bendinimas yra dviejų rūšių:
4.1 Bendinimas puse tono
e|----------------------
B|-----5b6--------------
G|----------------------
D|----------------------
A|----------------------
E|----------------------
Tai reikia groti taip:
Užspaudi stygą 5-ame lade ir keli(stumi) ją į viršų kol skambės kaip 6-ame lade, tai apytiksliai būtų pritempti stygą prie artimiausios D stygos.

4.2 Bendinimas visu tonu
e|----------------------
B|----------------------
G|-----5b7--------------
D|----------------------
A|----------------------
E|----------------------
Tai reikia groti taip:
Užspaudi stygą 5-ame lade ir keli(stumi) ją į viršų kol skambės kaip 7-ame lade, tai apytiksliai būtų pritempti stygą prie A stygos.

Bendinimas yra pati sunkiausia iš visų šių technikų. Svarbiausia bendinti teisingai. Negalima bendinti tiesiog su vienu pirðtu uþspaudus 5-ame lade. Tai bûtø labai sudėtinga. Kad būtų lengviau stygą reikia užspausti ir 3-ame, ir 4-ame, ir 5-ame lade. Tada su trim pirštais stumti stygą yra daug lengviau. Beje, lygiai tokiu pačiu būdu galima bendinti(stumti stygą) žemyn.

4.3 Bendinimo atleidimas
e|----------------------
B|----------------------
G|---5b7r5--------------
D|----------------------
A|----------------------
E|----------------------
Tai reikia groti taip:
Reikia subendint stygą kaip aprašyta praeitame pavyzdyje, ir poto gražinti ją į pradinę, įprastą padėtą. Sugražinus dar dažniausiai reikia leisti stygą trumpam skambėti.

5. Vibrato
e|----------------------
B|----------------------
G|-----5~---------------
D|----------------------
A|----------------------
E|----------------------
Reikia užspausti stygą penktame lade. Ją užgauti ir su pirštu, kuriuo užspaudei ją, vibruoti. Vibravimas turi būti aukštyn žemyn, tačiau labai nežymus ir dažnas, nepalyginti su bendinimu.


Ghost note (nata vaiduoklis)
Ghost note tai yra nata, kurią jei nori užkabini, bet jei nori gali praleisti. Kai praleidi tą ghost note kokiame nors solo, tai kartais suteikia labai įdomų jausmą: atrodo lyg tu ją girdi, nors jos nepagroji. Tabulatūroje ji žymima skliausteliuose:
E|--------------------
B|---1-------3-------
G|-----2------(4)----
D|--------3-------5--
A|--------------------
E|--------------------
Taigi natą skliausteliuose gali sugroti arba gali praleisti. Tačiau nepamiršk , kad jei praleidi ghost natą, tai turi išlaikyti pauzę. Dažniausiai būna taip, kad vieną kart per priedainį sugroja ghost note kitą kartą ne, ar panašiai.
Arpedis
Arpedis tai grojimo būdas, kai akordų natos grojamos ta pačia tvarka. Be abejo, tai nereiškia, kad to negalima paįvairinti improvizacijomis.

Žymėjimai
Vėlgi pažymėkime kiekvieną pirštą:
p - nykštys
i - rodomasis pirštas
m - didysis pirštas
a - smilius

Kaip groti arpedžiu
Grojant arpedžiu reikia rūpintis tik dešinia ranka. O kaire ranka paprasčiausiai mėtyti akordus. Nykščiu reikia užgauti tą stygą, kuri ir akorde grojama pirmoji, o kitais pirštais jiems priklausančius. Kaip tai atrodo? Imame "pimami" pratimą kaip pvz:

Taigi suimame akordą G ir grojame taip:
G [320033]
e|--------a--------
B|------m---m------
G|----i-------i----
D|-----------------
A|-----------------
E|--p--------------

p ant viršutinės E stygos, kadangi akorde nėra x
Tada suimame Am akordą:
Am [x02210]
e|--------a--------
B|------m---m------
G|----i-------i----
D|-----------------
A|--p--------------
E|-----------------

p ant A stygos, kadangi akorde vienas x (x02210)
Suimame D akordą:
D [xx0232]
e|--------a--------
B|------m---m------
G|----i-------i----
D|--p--------------
A|-----------------
E|-----------------

p ant D stygos, kadangi akorde du x (xx0232)
Taigi matome kad gali keistis tik p piršto pozicija, tačiau manau, kad nieko neatsitiks jei kartais nusižengsit šiai taisyklei, ir grosite kitas natas, kurios tinka jūsų gamai. Turėtų būti viskas aišku.

Arpedžio pratimai
p i m a m i
p a m i a m
p a m i a m i
p i a m i a m
p i m i a i m
p i m i a i m a
p m a m i a
p a m i m a
p i a i m i
Arpedis
Ekonomiškas grojimas

Kaip dėlioti kairės rankos pirštus. Tai labai elementaru. Įsivaizduokite grifo pirmuosius 5 ladus:


1 2 3 4 (pirštai)
e|---|---|---|---|---|
B|---|---|---|---|---|
G|---|---|---|---|---|
D|---|---|---|---|---|
A|---|---|---|---|---|
E|---|---|---|---|---|
Tam kad ekonomiškai mėtyti pirštus po grifą, geriausias būdas yra kiekvienam pirštui atidėlioti po ladą. Pvz:
1-mam ladui pirmas pirštas,
2-am ladui antras pirštas,
3-iam ladui trečias pirštas,
4-am ladui ketvirtas pirštas
O ką daryti su penktu likusiu ladu? Jei prireikia sugroti natą penktame lade, tai padaryti yra du būdai:

1. Praleisti antrą ladą ir padaryti tarpą tarp pirmo ir antro piršto. Pvz:

1 2 3 4 (pirštai)
e|---|---|---|---|---|
B|---|---|---|---|---|
G|---|---|---|---|---|
D|---|---|---|---|---|
A|---|---|---|---|---|
E|---|---|---|---|---|
2. Praleisti ketvirtą ladą ir palikti tarpą tarp trečio ir ketvirto piršto. Pvz:

1 2 3 4 (pirštai)
e|---|---|---|---|---|
B|---|---|---|---|---|
G|---|---|---|---|---|
D|---|---|---|---|---|
A|---|---|---|---|---|
E|---|---|---|---|---|
Šitaip groti patartina visur. Nebūtinai pirmi penki ladai. Gali būti ir 3,4,5,6,7 ladai,
Ritmai

Ką mes vadiname ritmu?

Tikriausiai esate girdėję apie ketvirtines, aštuntines, šešioliktines natas. O kas yra taktas? Pavaizduokime visą tai tabulatūroje

Ketvirtinės:
1 taktas 2 taktas 3 taktas 4 taktas
e|------------|------------|------------|------------|
B|------------|------------|------------|------------|
G|------------|------------|------------|------------|
D|------------|------------|------------|------------|
A|------------|------------|------------|------------|
E|-5--5--5--5-|-8--8--8--8-|-3--3--3--3-|-2--2--2--2-|

Aštuntinės:
1 taktas 2 taktas 3 taktas 4 taktas
e|----------------|----------------|----------------|----------------|
B|----------------|----------------|----------------|----------------|
G|----------------|----------------|----------------|----------------|
D|----------------|----------------|----------------|----------------|
A|----------------|----------------|----------------|----------------|
E|5-5-5-5-5-5-5-5-|8-8-8-8-8-8-8-8-|3-3-3-3-3-3-3-3-|2-2-2-2-2-2-2-2-|
Taktai tai vienodos kūrinio atkarpos. Tabulatūra suskirstyta į keturias lygias atkarpas arba kitaip tariant keturis taktus. Pastebėkite, kuo skiriasi ketvirtinės natos nuo aštuntinių (šešioliktinės vartojamos rečiau) Jei viename takte sugrojamos keturios natos lygiais tarpais tarp jų, tai jos ketvirtinės. Jei takte sugrojama aštuonios natos tarp kurių lygūs tarpai, tai jos yra aštuntinės. Čia galite palyginti dar akivaizdžiau:
1 Taktas
Ketvirtinės |--5---5---5---5--|
Aštuntinės |-5-5-5-5-5-5-5-5-|
Esmė ta, kad kol sugrojama viena ketvirtinė, sugrojamos dvi aštuntinės. Galite tai pabandyti padaryti praktiškai. Suplokite keturis kartus vienodais tarpais. Tai buvo keturios ketvirtinės natos. Dabar suplokite vietoj kiekvienos ketvirtinės du kart, tai buvo aštuonios aūtuntinės natos. Dabar kaip tai atrodytų grojant akordais gitara? Užspauskite kokį nors akordą ir braukite keturis kart akordą žemyn vienodais tarpais. Tai buvo keturios ketvirtinės. O dabar braukite tokiu pat greičiu, bet ne tik žemyn, po kiekvieno iš keturių braukimų žemyn grįžkite braukimu aukšyn(atgal). Dabar turėjote gauti aūtuones aštuntinės natas. taigi kaip tie gitaros ritmai(braukymai, štrichavimai) atsiranda? Visada įsivaizduokite, kad turite braukyti aštuntinėmis natomis, tai yra aukštyn ir žemyn keturis kartus(išvis gauname aštuonis braukimus). Dabar įsidėmėkite braukimo žymėjimus kad būtų lengviau suprasti.

Žymėjimas

V - braukimas iš viršaus į apačią
^ - braukimas iš apačios į viršų , tai kaip atsakas į braukimą žemyn
_ - tai kažkurio nors brūkštelėjimo praleidimas, tačiau judesys(rankos mostas) turi išlikti, tik neperbraukti per stygas.
x - braukimas žemyn per stygas, jas stabdant riešu.

Taigi, kaip jau sakiau įsivaizduokite, kad visą laiką braukote aukštyn ir žemyn: V^V^V^V^ . Bet taip juk visų dainų negrosi, taigi pabandykime praleisti keletą braukimų: V_V^_^V^ . Šis ženklas _ reiškia, kad tą braukimą žemyn ar aukštyn reikia praleisti, tačiau mostą ranka reikia išlaikyti, nors ir praleidžiame tą braukimą. Išsinagrinėkite pavyzdžius ir bus aišku. Kad juos būtų dar aiškiau nagrinėti sutarkime pažymėti įsivaizduojamą taktą, kuriame keturios ketvirtinės būgno natos: |--*---*---*---*--|

Gitaros brūžinimo ritmai

1. V_V^_^V^ Čia pats pagrindinis ir populiariausias ritmas, kuriuo galima pagroti beveik visas dainas, tačiau jos pasidarys melancholiškos.. Šį ritmą ir reikia pirmiausia išmokti pradedančiajam. (pop dainos: Ilgas Kelias ir kt š...)
|--*---*---*---*--|
|-V---V-^---^-V-^-|

2. V_x^_^V^ Tai iš esmės tas pats ritmas tik su stabdymu.
|--*---*---*---*--|
|-V---X-^---^-V-^-|

3. V_V^_^x^ Vėl gi tas pats, tik stabdymas kitoj vietoje.
|--*---*---*---*--|
|-V---V-^---^-X-^-|

4. V_V^_^ Tiesiog sutrumpintas pirmasis ritmas, tačiau suteikia visiškai kitą skonį. Jį grojant taip pat galima takte groti tik tris kart būgną
|--*---*---*---*--|
|-V---V-^---^-----|

|--*---*---*--|
|-V---V-^---^-|

5. V_x^_^ Praeitas tik su stabdymu.
|--*---*---*---*--|
|-V---X-^---^-----|

|--*---*---*--|
|-V---X-^---^-|

6. V_V^
|--*---*---*---*--|
|-V---V-^-V---V-^-|

7. V_V^V^
|--*---*---*---*--|
|-V---V-^-V-^-----|

|--*---*---*--|
|-V---V-^-V-^-|

8. V_X^V^
|--*---*---*---*--|
|-V---X-^-V-^-----|

|--*---*---*--|
|-V---X-^-V-^-|

9. V_V^V_V^V^
|--*---*---*---*--|
|-V---V-^-V---V-^-|

10. V_V_V_V^V^
|--*---*---*---*---*--|
|-V---V---V---V-^-V-^-|

11. V_V^ V_V^ V_V mušame būgną šešis kart
|--*---*---*---*---*---*--|
|-V---V-^-V---V-^-V---V---|

12. V^x^
|--*---*---*---*--|
|-V-^-X-^-V-^-X-^-|

13. x^V^
|--*---*---*---*--|
|-X-^-V-^-X-^-V-^-|

14. x^x^ šis ritmas naudojamas regi, ska stiliuose, ar čestuškėse.
|--*---*---*---*--|
|-x-^-X-^-X-^-X-^-|

15. x^x^x^V^ taip pat naudojamas dažnai ska
|--*---*---*---*--|
|-X-^-X-^-X-^-V-^-|

16. x^x^V^x^ taip pat ska dažnas
|--*---*---*---*--|
|-X-^-X-^-V-^-X-^-|

17. x^x^V^ irgi smagus, panašus į ska
|--*---*---*---*--|
|-X-^-X-^-V-^-----|

|--*---*---*--|
|-X-^-X-^-V-^-|

18. V_V_ paprastas ritmas, bet labai naudojamas punkrock
|--*---*---*---*--|
|-V---V---V---V---|

|--*---*---*--|
|-X-^-X-^-V-^-|

19. V^_^V Jazzovas , bliuzovas ritmukas
|--*---*---*---*--|
|-V-^---^-V-------|

|--*---*---*--|
|-V-^---^-V---|

20. _ _ _^_^ Ska , regi
|--*---*---*---*--|
|-----------^---^-|

|--*---*---*--|
|-------^---^-|
Alternatyvus, ekonomiškas grojimai

Mediatorius - tai toks brauktukas, kuriuo grojama gitara. Jį galite nusipirkti muzikos parduotuvėse, jis kainuoja 1EUR.
Egzistuoja du grojimo mediatoriumi būdai:
1. Alternatyvus grojimas
2. Ekonomiškas grojimas
Ne tik akordus galima groti ir iš viršaus, ir iš apačios, taip pat yra ir su grojimu mediatoriumi. Stygą galima užgauti tiek iš viršaus, tiek iš apačios. Pažymėkime, kad
V - stygos užgavimas iš viršaus
^ - stygos užgavimas iš apačios

Alternatyvus grojimas
Alternatyvaus grojimo esmė - stygos užgaunamos vieną kartą iš viršaus, kitą kartą iš apačios ir t.t. (V^V^V^V^V^V^V^V^...) Po tabulatūra parašyta kaip reikia užgauti stygą.

e|---------------------------1-2-3---
B|-----------------------1-2---------
G|-----------------1-2-3-------------
D|-------------2-3-------------------
A|-------1-2-3-----------------------
E|-1-2-3-----------------------------
V ^ V ^ V ^ V ^ V ^ V ^ V ^ V ^
Ekonomiškas grojimas
Ekonomiško grojimo esmė - daryti kuo mažiau judesio. Taigi jis skirsis nuo alternatyvaus grojimo tuo, kad pereinant iš vienos stygos į kitą stygos užgaunamos vienodai. Paanalizuokite pvz
e|---------------------------1-2-3-3-2-1--------------------------
B|-----------------------1-2-------------2-1----------------------
G|-----------------1-2-3---------------------3-2-1----------------
D|-------------2-3---------------------------------3-2------------
A|-------1-2-3-----------------------------------------3-2-1------
E|-1-2-3-----------------------------------------------------3-2-1
V ^ V V ^ V V ^ V ^ V V ^ V ^ V ^ V ^ ^ V ^ V ^ ^ V ^ V ^ ^ V ^
Atkreipkite dėmesį kaip užgaunamos stygos per perėjimą nuo vienos stygos prie kitos. Kadangi storiausią E stygą užgauname V ^ V, o paskutinis užgavimas V , tai ekonomiškiausias būdas yra užkabinti stygą A taip pat iš viršaus. Tačiau šis būdas nėra naudojamas(arba labai retai). Jis vartojamas tik arpegiuose, arba kai stygos užgaunamos viena po kitos iš eilės ir staigiai. Pvz:
e|---------0---------
B|-------1---1-------
G|-----2-------2-----
D|---2-----------2---
A|-0---------------0-
E|-------------------
V V V V ^ ^ ^ ^ ^
Taigi kai grojate mediatoriumi , naudokite alternatyvų grojimą, nebent grojate arpegiu ar užgaunate kelias stygas iš eilės ir kitaip to sugrot neimanoma. Tačiau žinokite, kad egzistuoja toks ekonomiškas grojimas.